III etap obwodnicy Wolbromia już otwarty

Opublikowano: 27.12.2023

𝐓𝐫𝐳𝐞𝐜𝐢 𝐞𝐭𝐚𝐩 𝐨𝐛𝐰𝐨𝐝𝐧𝐢𝐜𝐲 𝐖𝐨𝐥𝐛𝐫𝐨𝐦𝐢𝐚 𝐨𝐝𝐝𝐚𝐧𝐲 𝐝𝐨 𝐮𝐳̇𝐲𝐭𝐤𝐮. Nowy odcinek połączył drogi od Olkusza z drogą w stronę Krakowa, a przede wszystkim z dotychczas wybudowanymi odcinkami obwodnicy.

Dzięki unijnemu dofinansowaniu powstała inwestycja, która całkowicie wyprowadza poza miasto ruch samochodowy na trasie pomiędzy Olkuszem i Miechowem.

Obwodnica Wolbromia to kolejna inwestycja drogowa w Małopolsce, która przyczyni się do bezpiecznego i płynnego podróżowania w tej części regionu. Wiem doskonale jak ważna i oczekiwana przez mieszkańców była właśnie ta obwodnica. Odciąży ona ruch w centrum i rozwinie cały układ komunikacyjny wokół miasta

– mówi marszałek Witold Kozłowski.

Obiecaliśmy oddanie do użytkowania obwodnicy przed świętami i dotrzymujemy słowa danego mieszkańcom. Obwodnica Wolbromia to bardzo ważna inwestycja dla mieszkańców oraz kierowców. Ukończony trzeci już etapu zwiększy dostępność komunikacyjną do regionalnej i lokalnej sieci dróg województwa małopolskiego oraz przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa

– mówi wicemarszałek Łukasz Smółka.

Wiem doskonale, jak ważna i oczekiwana była przez mieszkańców obwodnica Wolbromia. Cieszę się, że pokazujemy wspólnie jako Zarząd Województwa, że razem jesteśmy w stanie realizować tak ważne i potrzebne zadania.

– dodaje Iwona Gibas z Zarządu Województwa.

 

Inwestycja stanowi kontynuacje dwóch poprzednich etapów obwodnicy Wolbromia w ramach, których powstało łącznie około 4 km drogi. W ramach pierwszego oraz drugiego etapu inwestycji powstał ponad kilometrowy odcinek od ul. Brzozowskiej do ul. Miechowskiej oraz prawie trzykilometrowy odcinek od ul. Skalskiej do ul. Brzozowskiej.
W ramach inwestycji została powstał ponad kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej numer 783 na odcinku od ul. Olkuska Szosa (DW 783) do ul. Skalskiej (DW 794).

Zakres inwestycji obejmował również budowę skrzyżowania typu rondo 3 wlotowe na skrzyżowaniu projektowanej drogi wojewódzkiej z ul. Olkuska Szosa (droga wojewódzka nr 783), budowę oświetlenia ulicznego, budowę kanału technologicznego oraz budowę prawostronnej ścieżki pieszo rowerowej na odcinku od km 0+ 023,04 do km 0+ 629,10.

Koszt realizacji inwestycji to ponad 15 milionów złotych. Zadanie zostało dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w wysokości ponad 11 milionów złotych.