- Strona główna
- Nabory
- Działanie 6.30 Wsparcie kształcenia ogólnego - ZIT, typ B. Podniesienie jakości kształcenia ogólnego
Działanie 6.30 Wsparcie kształcenia ogólnego - ZIT, typ B. Podniesienie jakości kształcenia ogólnego
Zarząd Województwa Małopolskiego, jako Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, za pośrednictwem Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości jako Instytucji Pośredniczącej ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Priorytetu 6, Działania 6.30 Wsparcie kształcenia ogólnego - ZIT, typ B. Podniesienie jakości kształcenia ogólnego.
Spis treści
Szczegóły naboru
Dla kogo
- administracja publiczna
- instytucje nauki i edukacji
- instytucje ochrony zdrowia
- instytucje wspierające biznes
- organizacje społeczne i związki wyznaniowe
- partnerzy społeczni
- przedsiębiorstwa
- przedsiębiorstwa realizujące cele publiczne
- służby publiczne
- Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT)
W ramach naboru o dofinasowanie będą mogły ubiegać się wyłącznie projekty znajdujące się na liście projektów ujętej w strategii ZIT lub liście projektów wynikającej z porozumienia terytorialnego.
Warunkiem ubiegania się o środki FEM 2021-2027 na projekty ujęte na ww. liście będzie pozytywne zaopiniowanie strategii ZIT przez IZ FEM 2021-2027.
Sposób wyboru projektów
- niekonkurencyjny
Na co
- Nauka i edukacja
Celem jest podniesienia jakości kształcenia ogólnego.
Odbiorcami wsparcia są:
- uczniowie lub wychowankowie szkół lub placówek kształcenia ogólnego (podstawowych i ponadpodstawowych):
- w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- w szczególności znajdujący się w niekorzystnej sytuacji,
- nauczyciele i kadra zarządzająca, wspierająca i organizująca proces nauczania szkół/placówek systemu oświaty na poziomie podstawowym oraz na poziomie ponadpodstawowym kształcenia ogólnego,
- rodzice i opiekunowie prawni dzieci i młodzieży,
- szkoły lub placówki kształcenia ogólnego (z wyłączeniem specjalnych),
- uczniowie, ich rodzice i opiekunowie prawni oraz kadra (w tym nauczyciele) szkół specjalnych.
Zakres działań obejmuje:
- rozwój u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności przekrojowych, z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych, deficytów i uzdolnień uczniów oraz sytuacji społeczno – ekonomicznej, w tym:
- sprzyjających kreatywności, innowacyjności i budowaniu postaw proinnowacyjnych,
- kompetencji z zakresu języków obcych (w tym języka angielskiego) w szczególności u osób uczących się w szkołach i placówkach oświatowych zlokalizowanych na terenach wiejskich, w małych miastach i na terenach zmarginalizowanych;
- cyfrowych, m.in. rozwijanie funkcjonalnych umiejętności cyfrowych.
Jako dodatkowy element projektu możliwe będzie w szczególności:
- doskonalenie umiejętności, kompetencji i kwalifikacji kadr wspieranych szkół w zakresie niezbędnym do kształcenia kompetencji kluczowych i umiejętności przekrojowych uczniów (należy zapewnić, iż wsparcie nie powiela działań podejmowanych na poziomie krajowym),
- rozwój współpracy szkół z otoczeniem społeczno-gospodarczym, w tym z uczelniami (np. realizacja projektów badawczych, realizacja zajęć wirtualnych),
- rozwój doradztwa edukacyjno - zawodowego na każdym etapie edukacyjnym z uwzględnieniem zasady równości płci oraz zwalczanie stereotypów związanych z płcią w wyborze kształcenia i ścieżki zawodowej oraz promowanie kształcenia się w kierunkach STEAM;
- działania edukacyjne z zakresu edukacji ekologicznej i przyrodniczej,
- działania z zakresu rozwijania tożsamości regionalnej w szczególności uwrażliwiające na problem zmian klimatycznych i zagrożeń z nich wynikających,
- działania ukierunkowane na profilaktykę dobrostanu psychicznego i emocjonalnego uczniów (np. szkolenia, warsztaty, działania świadomościowe) oraz wsparcie psychologiczne i pedagogiczne osób uczących się na każdym etapie nauki,
- wsparcie dla rodziców i opiekunów w zakresie pełnienia funkcji rodzicielskich i wspierania rozwoju dzieci i młodzieży na każdym etapie (np. możliwość konsultacji psychologicznej lub pedagogicznej),
- wykorzystanie infrastruktury małopolskich instytucji popularyzujących naukę i innowacje (np. Fablaby) w celach edukacyjnych (realizacja zajęć dodatkowych, poza lekcjami, zajęć pozaszkolnych),
- wyrównywanie szans uczniów w szczególności w kontekście specjalnych potrzeb edukacyjnych, zwiększania dostępności oraz inkluzyjności w szkołach i placówkach oświatowych,
- działania integrujące osoby z grup mniejszościowych, w szczególności uczniów, którzy przybyli do Polski z Ukrainy od 24 lutego 2022 r.
Jak się ubiegać
Jakie dokumenty przygotować
- Wniosek o dofinansowanie
- Załączniki do wniosku o dofinansowanie wskazane w Podrozdziale 2.3 Regulaminu wyboru projektów
Jak przygotować wniosek?
- Zapoznaj się z kryteriami wyboru projektów.
- Przeczytaj instrukcję wypełniania wniosku dla naboru.
- Zapoznaj się z Regulaminem wyboru projektów i Szczegółowym Opisem Priorytetów.
- Sprawdź najbliższe wydarzenia informacyjne - szybciej i łatwiej przygotujesz wniosek.
- Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z organizatorem naboru lub Punktem Informacyjnym.
Jak składać wniosek
Online
Wnioski składane online przez system IGA do instytucji organizującej nabór: Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości, ul. Jasnogórska 11, 31-358 Kraków.
Obligatoryjnie wszystkie dokumenty muszą zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES
Wnioski należy składać od 05.12.2024 r. do 05.03.2025 r. do godz. 15:00.
Dokumenty
Informacje dodatkowe
Finanse
Maksymalny procent dofinansowania
90%
Maksymalna kwota dofinansowania
Maksymalne wartości dla każdego z projektów, które mogą być złożone w naborze, zostały wskazane w pozytywnie zaopiniowanej strategii ZIT
Pula środków na nabór
15 873 439,39 PLN
Data naboru
Start
05.12.2024
Koniec
05.03.2025
Termin rozstrzygnięcia
Drugi kwartał 2025 r. (czerwiec 2025 r.)
Instytucja przyjmująca wnioski o dofinansowanie
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości
ul. Jasnogórska 11
31-358 Kraków
Polska
31-358 Kraków
Polska
Organizator naboru:
Gdzie szukać informacji?
FEMP.06.30-IP.01-094/24
04.12.2024