- Strona główna
- Nabory
- Działanie 3.2 Transport miejski, typ projektu A
Działanie 3.2 Transport miejski, typ projektu A
Zarząd Województwa Małopolskiego, jako Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027, ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Priorytetu 3 Fundusze europejskie dla transportu miejskiego, Działanie 3.2 Transport miejski, typ projektu A Transport miejski.
Spis treści
Wyniki oceny
Informacje nt. złożonych wniosków
W ramach naboru do Działania 3.2 Typ projektu A: Transport miejski - złożono 7 projektów na łączną kwotę dofinansowania 86 874 662,57 zł, co stanowi 99,26% dostępnej w ramach naboru alokacji.
217.15 KB
Obowiązujący od
03.10.2024
Szczegóły naboru
Dla kogo
- administracja publiczna
- przedsiębiorstwa realizujące cele publiczne
- służby publiczne
O dofinansowanie projektu mogą ubiegać się podmioty, które należą do niżej wymienionych typów Wnioskodawców/Beneficjentów – szczegółowych:
1) Jednostki organizacyjne działające w imieniu jednostek samorządu terytorialnego,
2) Jednostki Samorządu Terytorialnego,
Wnioskodawcami mogą być również związki i stowarzyszenia JST,
3) Organizatorzy i operatorzy publicznego transportu zbiorowego,
4) Podmioty świadczące usługi publiczne w ramach realizacji obowiązków własnych jednostek samorządu terytorialnego,
5) Zarządcy infrastruktury dworcowej.
Wnioskodawcą lub partnerem w ramach FEM 2021-2027 może być wyłącznie podmiot posiadający osobowość prawną lub będący ułomną osobą prawną, tj. podmiot nieposiadający osobowości prawnej, lecz posiadający na mocy ustawy zdolność prawną.
Sposób wyboru projektów
- konkurencyjny
Na co
- Transport
Nabór obejmuje typ projektów: A. Transport miejski.
W ramach typu projektu A wsparciem zostaną objęte następujące kategorie inwestycji:
Nabór obejmuje typ projektów: A. Transport miejski.
Wsparciem zostaną objęte następujące kategorie inwestycji:
- nabycie nowego zero- lub niskoemisyjnego taboru autobusowego dla połączeń miejskich i podmiejskich.
- budowa, przebudowa oraz wyposażenie zaplecza technicznego służącego do obsługi i eksploatacji nisko- i zeroemisyjnego taboru autobusowego transportu publicznego – jeśli jest to uzasadnione posiadanym już taborem nisko- lub zeroemisyjnym lub realizowanym projektem z zakresu nabycia ww. taboru.
- budowa, przebudowa infrastruktury do obsługi podróżnych korzystających z publicznego lub zbiorowego transportu miejskiego lub podmiejskiego lub aglomeracyjnego transportu kolejowego (np. centra i węzły przesiadkowe, dworce, parkingi typu „parkuj i jedź”, przystanki służące transportowi zbiorowemu, w połączeniu z elementami niezbędnymi dla ich pełnej funkcjonalności, np. budową chodników służących poprawie bezpieczeństwa osób korzystających z przystanków transportu zbiorowego).
- rozwiązania dotyczące organizacji ruchu ułatwiające sprawne i bezpieczne poruszanie się pojazdami komunikacji publicznej lub zbiorowej (np.: wydzielone pasy ruchu dla autobusów; budowa/przebudowa skrzyżowań w celu ułatwienia lub nadania priorytetu transportowi publicznemu lub zbiorowemu w ruchu, np. pasy skrętów dla autobusów, śluzy na skrzyżowaniach; infrastruktura drogowa przy pętlach tramwajowych/ autobusowych, stacjach kolejowych lub obiektach typu „parkuj i jedź” wraz z odcinkami dróg łączących je bezpośrednio z drogami miejskimi; wyposażenie dróg i ulic w niezbędne obiekty i urządzenia drogowe służące bezpieczeństwu ruchu pojazdów transportu publicznego).
- budowa, przebudowa, rozbudowa infrastruktury zrównoważonej mobilności miejskiej, w tym dla ruchu pieszego i rowerowego.
Projekt dotyczący infrastruktury na potrzeby transportu rowerowego może dotyczyć tylko ścieżek realizowanych zgodnie z projektowaną lub istniejącą funkcjonalną siecią ścieżek rowerowych na terenie gminy / gmin, których dotyczy projekt, stanowiącą alternatywę dla zdefiniowanych lub istniejących potrzeb transportowych/komunikacyjnych.
- integracja usług transportowych, w tym cyfryzacja, tj.:
- systemy wspólnych opłat za przewozy, wyłącznie pod warunkiem przystąpienia do systemu Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej (MKA) – system musi być kompatybilny z MKA,
- organizacja i koordynacja rozkładu jazdy, w tym uruchomienie kompleksowej i interaktywnej informacji pasażerskiej,
- tworzenie lub rozbudowa systemów zarządzania ruchem (ITS) przyczyniających się do dekarbonizacji transportu i promujących zrównoważoną mobilność, w tym: systemów zarządzania flotą, systemów biletu elektronicznego, systemów dynamicznej informacji pasażerskiej, tworzenie / rozbudowa systemów koordynacji / integracji różnych środków transportu (w tym koncepcja „mobilność jako usługa”),
- wyposażenie dróg i ulic w niezbędne obiekty i urządzenia drogowe służące bezpieczeństwu ruchu pojazdów transportu publicznego.
- tworzenie ogólnodostępnej infrastruktury obsługi i ładowania / tankowania pojazdów zeroemisyjnych w transporcie indywidualnym, spełniającej wymogi Dyrektywy 2014/94/UE oraz zapewniającej niedyskryminujący dostęp dla wszystkich użytkowników (stacje ładowania pojazdów elektrycznych, stacje tankowania paliw alternatywnych – z wyłączeniem inwestycji związanych z infrastrukturą dystrybucji paliw kopalnych).
- wsparcie mogą uzyskać również przedsięwzięcia dotyczące:
- systemów miejskich wypożyczalni rowerów, stacji i systemu informatycznego do obsługi wypożyczeń,
- innych rozwiązań z zakresu ograniczania indywidualnego ruchu zmotoryzowanego, jak np. przejścia dla pieszych, azyle dla pieszych;
- inwestycji i rozwiązań umożliwiających wdrożenie strefy ograniczonej emisji komunikacyjnej.
Szczegółowe warunki i ograniczenia wskazane zostały w Regulaminie wyboru projektów.
Jak się ubiegać
Jakie dokumenty przygotować
Lista niezbędnych informacji do wniosku o dofinansowanie wynika z kryteriów wyboru, Regulaminu wyboru projektów i załączników do niego oraz Wademekum wiedzy o wniosku.
W szczególności należy pamiętać o złożeniu:
- Załączników do wniosku o dofinansowanie projektu
- Oświadczeń Wnioskodawcy i partnerów – jeśli występują
- Dokumentów potwierdzających stan przygotowania projektu do realizacji
- Analizy finansowej – sporządzonej na udostępnionym wzorze
Jak przygotować wniosek?
1. Zapoznaj się z kryteriami wyboru – ich spełnienie jest kluczowe, aby móc ubiegać się o dofinansowanie;
2. Zapoznaj się z Regulaminem wyboru projektów – poznaj założenia naboru;
3. Przeczytaj Wademekum wiedzy o wniosku – które zawiera wskazówki dotyczące wypełniania wniosku o dofinansowanie, w tym zakres informacje, które są niezbędne do zaprezentowania we wniosku;
4. Zapoznaj się z informacjami nt. Systemu IGA – tj. systemu służącego do składania wniosków o dofinansowanie;
5. Załóż konto w Systemie IGA.
Jak składać wniosek
Online
Wniosek o dofinansowanie projektu jest przygotowywany i wraz z załącznikami składany wyłącznie za pośrednictwem Systemu IGA, który jest dostępny na stronie internetowej https://iga.malopolska.pl.
Pamiętaj – nabór wniosków kończy się we wskazanym dniu o godzinie 15:00:00.
Obligatoryjnie wszystkie dokumenty muszą zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
Przydatne wskazówki
- Sprawdź najbliższe wydarzenia informacyjne i szkolenia – dzięki temu szybciej i łatwiej przygotujesz wniosek;
- Zapoznaj się ze Szczegółowym Opisem Priorytetów;
- Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z Puntem Informacyjnym.
- Sprawdzaj informacje na stronie internetowej programu.
- Umowa o dofinansowanie projektu, Uchwała ZWM w sprawie podjęcia decyzji o dofinansowaniu projektu oraz Porozumienie o dofinansowaniu Projektu zostały przyjęte Uchwałą Nr 2279/23 ZWM z dnia 28 listopada 2023 r., z późn. zm.
- W przypadku realizacji koncepcji „Mobilność jako usługa” należy posiłkować się dodatkowo dołączonym podręcznikiem pt. „Mobilność jako usługa (MAAS) i zrównoważone planowanie mobilności miejskiej”.
Dokumenty
Przydatne linki
Aktualności
Informacje dodatkowe
Finanse
Maksymalny procent dofinansowania
85%
Pula środków na nabór
87 520 019,30 zł
Data naboru
Start
13.06.2024
Koniec
30.09.2024
Termin rozstrzygnięcia
Luty 2025 r.
Organizator naboru
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Departament Funduszy Europejskich
ul. Wielicka 72 B
30-552 Kraków
Polska
30-552 Kraków
Polska
Gdzie szukać informacji?
FEMP.03.02-IZ.00-034/24
12.06.2024