- Strona główna
- Poradniki
- Kontrola zamówień
1. Kontroli zamówień w ramach działań FEM wdrażanych przez Departament Funduszy Europejskich podlegają wszystkie zamówienia, dla których złożysz w systemie CST 2021 poprzez aplikację SL2021 moduł Zamówienia Publiczne/ w systemie IGA poprzez moduł Zasada konkurencyjności kompletną dokumentację z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Dokumentację zamówieniową przekazujesz korzystając z odpowiednich instrukcji:
- Instrukcji Użytkownika SL2021 – Zamówienia Publiczne (na gruncie PZP)
- Instrukcji Użytkownika systemy IGA – Zasada konkurencyjności (na gruncie Wytycznych)
3. Zostaniesz poinformowany w aplikacji SL 2021 poprzez moduł Korespondencja o wszczęciu czynności kontrolnych dla złożonych w systemie zamówień.
4. Zgodnie z definicją zawartą odpowiednio w ustawie PZP/ Wytycznych przez zamówienie publiczne/zamówienie należy rozumieć umowę odpłatną, zawartą zgodnie z warunkami wynikającymi z ustawy PZP/ zasady konkurencyjności (o której mowa w podrozdziale 3.2 Wytycznych), pomiędzy zamawiającym a wykonawcą, której przedmiotem jest nabycie przez zamawiającego usług, dostaw lub robót budowlanych przewidzianych w projekcie realizowanym w ramach programu.
Dokumentację z przeprowadzonych postępowań przekazujesz w odpowiednich systemach zgodnie z Instrukcją przekazywania dokumentacji z przeprowadzonych postępowań do kontroli IZ FEM (dalej: instrukcja).
Przekazując zamówienie w systemie, pamiętaj o przesłaniu odpowiednich oświadczeń i wykazów, które są załącznikami do instrukcji:
1). Oświadczenie o przekazaniu do IZ FEM kompletnej dokumentacji (oświadczenie właściwe dla zastosowanego trybu postępowania), gdzie dla:
- postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego zgodnie z ustawą PZP (załącznik nr 1),
- wydatków ponoszonych zgodnie z zasadą konkurencyjności (załącznik nr 1a),
- przypadków szczególnych podlegających przedmiotowemu wyłączeniu ze stosowania ustawy PZP / zasady konkurencyjności (załącznik nr 1b).
2). Wykaz dokumentów przekazanych do kontroli zamówień publicznych stanowiący załącznik do kwestionariusza kontroli - dotyczy postępowań realizowanych w oparciu o przepisy ustawy PZP (załącznik nr 2).
3). Wykaz umów z wykonawcami - w przypadkach szczególnych, podlegających przedmiotowemu zwolnieniu ze stosowania ustawy PZP/ Wytycznych (załącznik nr 3).
4). Oświadczenie w zakresie szacowania wartości zamówienia/podziału - dotyczy wszystkich beneficjentów i zamówień (załącznik nr 4).
5). Wykaz aneksów - w przypadku przekazywania aneksu zmieniającego wynagrodzenie (załącznik nr 5).
6). Wykaz przesłanek uzasadniających zmianę terminu realizacji zamówienia - w przypadku przekazywania aneksu zmieniającego termin realizacji (załącznik nr 6).
7). Harmonogram udzielania zamówień w ramach projektu - uwzględniający wszystkie zamówienia objęte projektem (załącznik nr 7).
5. Kontroli z zakresu zamówień podlega dokumentacja z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia, w tym również weryfikacja aneksów zawartych w ramach danego zamówienia.
6. Każdorazowo wraz z przekazaniem aneksu zmieniającego termin realizacji zamówienia prześlij wypełniony załącznik nr 6 do instrukcji, natomiast wraz z przekazaniem aneksu zmieniającego wynagrodzenie prześlij aktualny Wykaz aneksów wg wzoru stanowiący załącznik nr 5 do instrukcji.
7. Aktualizuj harmonogram udzielania zamówień w ramach projektu w przypadku zaistnienia okoliczności wpływających na jego zmianę.
8. Pamiętaj o stosowaniu na dokumentach z przeprowadzonych zamówień właściwych oznaczeń w postaci zestawienia znaków informujących i promujących w zakresie udzielonego finansowania wg wzorów obowiązujących w realizowanej perspektywie finansowej 2021-2027.
Brak wywiązywania się z obowiązków informacyjnych i promocyjnych może skutkować pomniejszeniem wartości dofinansowania projektu zgodnie z załącznikiem nr 12 do Umowy/Porozumienia/podjęcia Uchwały o dofinansowaniu projektu.
Ważna informacja
|
Załączniki
769.9 KB
Obowiązujący od
02.01.2025
docx
42.08 KB
Obowiązujący od
02.01.2025
docx
41.03 KB
Obowiązujący od
02.01.2025
docx
39.35 KB
Obowiązujący od
02.01.2025
docx
40.84 KB
Obowiązujący od
04.06.2024
xlsx
28.44 KB
Obowiązujący od
04.06.2024
docx
40.28 KB
Obowiązujący od
02.01.2025
xlsx
29.5 KB
Obowiązujący od
04.06.2024
docx
35.06 KB
Obowiązujący od
04.06.2024
xlsx
34.85 KB
Obowiązujący od
04.06.2024
818.05 KB
Obowiązujący od
02.01.2025