- Strona główna
- Poradniki
- Kontrola zamówień
- Kontrola zamówień w ramach działań 07.06 RLKS
Kontrola zamówień w ramach działań wdrażanych przez Departament Programów Unijnych dla Obszarów Wiejskich oraz KPO
1. Kontroli zamówień w ramach działań FEM wdrażanych przez Departament Programów Unijnych dla Obszarów Wiejskich oraz KPO podlegają wszystkie zamówienia, dla których złożysz w systemie CST2021 poprzez aplikację SL2021 moduł Zamówienia Publiczne/ w systemie IGA poprzez moduł Zasada konkurencyjności kompletną dokumentację z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.
2. Dokumentację zamówieniową przekazujesz korzystając z odpowiednich instrukcji:
- Instrukcji Użytkownika SL2021 – Zamówienia Publiczne (na gruncie ustawy Prawo zamówień publicznych, zwana dalej: ustawa PZP),
- Instrukcji Użytkownika systemy IGA – Zasada konkurencyjności (na gruncie Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, zwane dalej: Wytyczne).
3. Zostaniesz poinformowany w aplikacji SL2021 poprzez moduł Korespondencja o wszczęciu czynności kontrolnych dla złożonych w systemie zamówień.
4. Zgodnie z definicją zawartą odpowiednio w ustawie PZP/ Wytycznych przez zamówienie publiczne/zamówienie należy rozumieć umowę odpłatną, zawartą zgodnie z warunkami wynikającymi z ustawy PZP/ zasady konkurencyjności (o której mowa w podrozdziale 3.2 Wytycznych), pomiędzy zamawiającym a wykonawcą, której przedmiotem jest nabycie przez zamawiającego usług, dostaw lub robót budowlanych przewidzianych w projekcie realizowanym w ramach programu.
Dokumentację z przeprowadzonych postępowań przekazujesz w odpowiednich systemach zgodnie z Instrukcją przekazywania dokumentacji z przeprowadzonych postępowań do kontroli IZ FEM (zwana dalej: instrukcja).
Przekazując zamówienie w systemie, pamiętaj o przesłaniu odpowiednich oświadczeń i wykazów, które są załącznikami do instrukcji:
1) Oświadczenie o przekazaniu do IZ FEM kompletnej dokumentacji (oświadczenie właściwe dla zastosowanego trybu postępowania), gdzie dla:
- postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego zgodnie z ustawą PZP (załącznik nr 1),
- wydatków ponoszonych zgodnie z zasadą konkurencyjności (załącznik nr 1a),
- przypadków szczególnych podlegających przedmiotowemu wyłączeniu ze stosowania ustawy PZP/ zasady konkurencyjności (załącznik nr 1b).
2) Wykaz dokumentów przekazanych do kontroli zamówień publicznych stanowiący załącznik do kwestionariusza kontroli - dotyczy postępowań realizowanych w oparciu o przepisy ustawy PZP (załącznik nr 2).
3) Wykaz umów z wykonawcami - w przypadkach szczególnych, podlegających przedmiotowemu zwolnieniu ze stosowania ustawy PZP/ Wytycznych (załącznik nr 3).
4) Oświadczenie w zakresie szacowania wartości zamówienia/podziału - dotyczy wszystkich beneficjentów i zamówień (załącznik nr 4).
5) Harmonogram udzielania zamówień w ramach projektu - uwzględniający wszystkie zamówienia objęte projektem (załącznik nr 5).
5. Kontroli z zakresu zamówień podlega dokumentacja z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia, w tym również weryfikacja aneksów zawartych w ramach danego zamówienia.
6. Każdorazowo wraz z przekazaniem aneksu prześlij kompletną dokumentację stanowiącą potwierdzenie zasadności dla określonej zmiany oraz podaj podstawowe informacje, takie jak (w zależności od charakteru zmiany): numer aneksu, datę podpisania aneksu, podstawę prawną i uzasadnienie dokonanej zmiany, wartość przed/po zmianie (brutto i netto).
7. Aktualizuj harmonogram udzielania zamówień w ramach projektu w przypadku zaistnienia okoliczności wpływających na jego zmianę.
8. Pamiętaj o stosowaniu na dokumentach z przeprowadzonych zamówień właściwych oznaczeń w postaci zestawienia znaków informujących i promujących w zakresie udzielonego finansowania wg wzorów obowiązujących w realizowanej perspektywie finansowej 2021-2027.
Brak wywiązywania się z obowiązków informacyjnych i promocyjnych może skutkować pomniejszeniem wartości dofinansowania projektu zgodnie z załącznikiem nr 12 do Umowy o dofinansowaniu projektu.
Załączniki
917.57 KB
Obowiązujący od
09.07.2025
docx
41.33 KB
Obowiązujący od
09.07.2025
docx
40.35 KB
Obowiązujący od
09.07.2025
docx
41.42 KB
Obowiązujący od
09.07.2025
xlsx
28.35 KB
Obowiązujący od
09.07.2025
docx
39.02 KB
Obowiązujący od
09.07.2025
xlsx
34.8 KB
Obowiązujący od
09.07.2025
817.88 KB
Obowiązujący od
09.07.2025