- Strona główna
- Nabory
- Działanie 6.37 Wsparcie kształcenia ogólnego – IIT OPK, typ B. Podniesienie jakości kształcenia ogólnego
Działanie 6.37 Wsparcie kształcenia ogólnego – IIT OPK, typ B. Podniesienie jakości kształcenia ogólnego
Zarząd Województwa Małopolskiego, jako Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, za pośrednictwem Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości jako Instytucji Pośredniczącej ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Priorytetu 6, Działania 6.37 Wsparcie kształcenia ogólnego – IIT OPK, typ B. Podniesienie jakości kształcenia ogólnego.
Spis treści
Szczegóły naboru
Dla kogo
- administracja publiczna
- instytucje nauki i edukacji
- instytucje ochrony zdrowia
- instytucje wspierające biznes
- organizacje społeczne i związki wyznaniowe
- Otulina Podkrakowska (IIT OPK)
- partnerzy społeczni
- przedsiębiorstwa
- przedsiębiorstwa realizujące cele publiczne
- służby publiczne
W ramach naboru o dofinasowanie będą mogły ubiegać się wyłącznie projekty znajdujące się na liście projektów ujętej w strategii IIT OPK lub liście projektów wynikającej z porozumienia terytorialnego. Warunkiem ubiegania się o środki FEM 2021-2027 na projekty ujęte na ww. liście będzie pozytywne zaopiniowanie strategii IIT OPK przez IZ FEM 2021-2027.
Sposób wyboru projektów
- niekonkurencyjny
Na co
- Nauka i edukacja
Celem jest podniesienia jakości kształcenia ogólnego.
Odbiorcami wsparcia są:
- uczniowie lub wychowankowie szkół lub placówek kształcenia ogólnego (podstawowych i ponadpodstawowych):
- w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- w szczególności znajdujący się w niekorzystnej sytuacji,
- nauczyciele i kadra zarządzająca, wspierająca i organizująca proces nauczania szkół/placówek systemu oświaty na poziomie podstawowym oraz na poziomie ponadpodstawowym kształcenia ogólnego,
- rodzice i opiekunowie prawni dzieci i młodzieży,
- szkoły lub placówki kształcenia ogólnego (z wyłączeniem specjalnych),
- uczniowie, ich rodzice i opiekunowie prawni oraz kadra (w tym nauczyciele) szkół specjalnych.
Zakres działań obejmuje:
- rozwój u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności przekrojowych, z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych, deficytów i uzdolnień uczniów oraz sytuacji społeczno – ekonomicznej, w tym:
- sprzyjających kreatywności, innowacyjności i budowaniu postaw proinnowacyjnych,
- kompetencji z zakresu języków obcych (w tym języka angielskiego) w szczególności u osób uczących się w szkołach i placówkach oświatowych zlokalizowanych na terenach wiejskich, w małych miastach i na terenach zmarginalizowanych;
- cyfrowych, m.in. rozwijanie funkcjonalnych umiejętności cyfrowych.
Jako dodatkowy element projektu możliwe będzie w szczególności:
- doskonalenie umiejętności, kompetencji i kwalifikacji kadr wspieranych szkół w zakresie niezbędnym do kształcenia kompetencji kluczowych i umiejętności przekrojowych uczniów (należy zapewnić, iż wsparcie nie powiela działań podejmowanych na poziomie krajowym),
- rozwój współpracy szkół z otoczeniem społeczno-gospodarczym, w tym z uczelniami (np. realizacja projektów badawczych, realizacja zajęć wirtualnych),
- rozwój doradztwa edukacyjno - zawodowego na każdym etapie edukacyjnym z uwzględnieniem zasady równości płci oraz zwalczanie stereotypów związanych z płcią w wyborze kształcenia i ścieżki zawodowej oraz promowanie kształcenia się w kierunkach STEAM;
- działania edukacyjne z zakresu edukacji ekologicznej i przyrodniczej,
- działania z zakresu rozwijania tożsamości regionalnej w szczególności uwrażliwiające na problem zmian klimatycznych i zagrożeń z nich wynikających,
- działania ukierunkowane na profilaktykę dobrostanu psychicznego i emocjonalnego uczniów (np. szkolenia, warsztaty, działania świadomościowe) oraz wsparcie psychologiczne i pedagogiczne osób uczących się na każdym etapie nauki,
- wsparcie dla rodziców i opiekunów w zakresie pełnienia funkcji rodzicielskich i wspierania rozwoju dzieci i młodzieży na każdym etapie (np. możliwość konsultacji psychologicznej lub pedagogicznej),
- wykorzystanie infrastruktury małopolskich instytucji popularyzujących naukę i innowacje (np. Fablaby) w celach edukacyjnych (realizacja zajęć dodatkowych, poza lekcjami, zajęć pozaszkolnych),
- wyrównywanie szans uczniów w szczególności w kontekście specjalnych potrzeb edukacyjnych, zwiększania dostępności oraz inkluzyjności w szkołach i placówkach oświatowych,
- działania integrujące osoby z grup mniejszościowych, w szczególności uczniów, którzy przybyli do Polski z Ukrainy od 24 lutego 2022 r.
Jak się ubiegać
Jakie dokumenty przygotować
- Wniosek o dofinansowanie
- Załączniki do wniosku o dofinansowanie wskazane w Podrozdziale 2.3 Regulaminu wyboru projektów
Jak przygotować wniosek?
- Zapoznaj się z kryteriami wyboru projektów.
- Przeczytaj instrukcję wypełniania wniosku dla naboru.
- Zapoznaj się z Regulaminem wyboru projektów i Szczegółowym Opisem Priorytetów.
- Jeśli masz jakieś pytania skontaktuj się z organizatorem naboru lub Punktem Informacyjnym.
Jak składać wniosek
Online
Wnioski składane online przez system IGA do instytucji organizującej nabór: Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości, ul. Jasnogórska 11, 31-358 Kraków.
Obligatoryjnie wszystkie dokumenty muszą zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES
Wnioski należy składać od 05.12.2024 r. do 05.03.2025 r. do godz. 15:00.
Dokumenty
Informacje dodatkowe
Finanse
Maksymalny procent dofinansowania
90%
Maksymalna kwota dofinansowania
Maksymalne wartości dla każdego z projektów, które mogą być złożone w naborze, zostały wskazane w pozytywnie zaopiniowanej strategii IIT OPK
Pula środków na nabór
12 485 114,19 PLN
Data naboru
Start
05.12.2024
Koniec
05.03.2025
Termin rozstrzygnięcia
II kwartał 2025 r. (czerwiec 2025 r.)
Instytucja przyjmująca wnioski o dofinansowanie
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości
ul. Jasnogórska 11
31-358 Kraków
Polska
31-358 Kraków
Polska
Organizator naboru:
Gdzie szukać informacji?
FEMP.06.37-IP.01-095/24
04.12.2024